Nog 1 nachtje.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van jessica moorman - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van jessica moorman - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje..

Blijf op de hoogte en volg jessica

17 Juli 2016 | Nederland, Nederland

Nog 1 nachtje...

En dan mag ik weer..
Na 2 jaar weer terug gaan naar een plek waar ik zulke fijne herinneringen aan heb is toch wel bijzonder. Maar ook wel spannend..

Hoe zou het nu zijn? Zullen de mensen van de vorige keer er nog 'gewoon' zijn, Zullen de kinderen van het project zich ontwikkeld hebben. hoe zal het met Tia en Louise zijn? Maar ook hele praktische zaken als: weet ik de weg nog, wat waren ook alweer de verkeersregels (links rijden!!!) en.. hoe koud wordt het eigenlijk 's nachts?

En : hoe gaat mijn reismaatje het vinden? Zal ze net zo onder de indruk zijn van alle mensen, belevenissen als ik... of wil ze na de vakantie niet meer met mij praten? Ik denk dat het laatste nog wel mee zal vallen, maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoe zij tegen het project aan kijkt..

Allemaal zaken om de laatste avond voor vertrek over te prakkizeren, maar bovenal heb ik eigenlijk gewoon heel veel zin!

Het gaat vast weer een bijzondere tijd worden, via deze weg hou ik jullie op de hoogte!

Liefs,
Jessica

  • 17 Juli 2016 - 21:43

    Francien:

    Hoi Jessica,

    Heerlijk dat het weer zover is. Ben erg benieuwd naar je/ jullie verhalen.
    Goede reis en goede tijd.

    Groetjes, Francien

  • 17 Juli 2016 - 22:13

    Fre:

    Goede reis en tot de 29e
    Fré

  • 18 Juli 2016 - 17:40

    Patricia Bulter :

    Hoi Jessica. Eat heerlijk dat je weer teruggaat. Heel veel plezier. En doe Peter Daphne Tia Louise Gavin en Larissa de hartelijke groeten van mij. En geef ook de huismoeders en alle kinderen de hartelijke groeten van mij. Ik mis de kinderen echt en ben blij dat ik ze eind van het jaar gelukkig weer zie.

    Goede reis!
    Genieten maar!

    Groetjes
    Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Nummerrrrrrrrr 5!

Jawel!
Voor de vijfde keer vertrek ik naar het bijzonder mooie Zuid- Afrika...
Dit keer wordt het een extra bijzondere reis, omdat mijn lieve collega Clara mee gaat!
Clara gaat een dag of elf mee en ik mag een hele maand naar 'mijn' prachtige project. (zie ook www.stichtingthamsanqa.nl)

Wat gaan we daar doen?
Behalve een aantal dagen genieten in Kaapstad gaan we zeker ook hard aan de slag op het project. We gaan meehelpen in de creche, we gaan kijken of we de huismoeders kunnen ondersteunen in de opvoeding, we gaan de kinderen helpen met hun huiswerk, we gaan het dagelijkse leven ervaren in Motherwell, maar we gaan vooral veel tijd en aandacht besteden aan kinderen die wel een extra knuffel kunnen gebruiken.
Daarnaast willen we ook kijken of we misschien FRS kunnen ondersteunen in de aanschaf van een stapelbed. Er zijn kinderen in de huisjes bijgekomen, maar helaas is het nog niet gelukt om voor hen ook een bed te kopen. Daar willen Clara en ik graag bij helpen..
Dat doen wel als volgt:
We gaan weer Kaapse Pracht (wijn)verkopen. Je kunt kiezen uit rood, wit of rose. Een fles wijn kost 5 euro. Tevens verkopen we doosjes rooibosthee. Deze kosten €2,50 per stuk. De opbrengst gaat, zoals gewoonlijk, in zijn geheel naar het project.

Mocht je iets willen bestellen dan hoor ik het graag! Mag via een berichtje onderaan deze site of via jmmoorman@home.nl of natuurlijk als je mij in levende lijve ziet :)

Via deze site hou ik jullie op de hoogte van onze avonturen!

Groetjes,
jessica

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2016

CJ in Afrika, het vervolg..

24 Juli 2016

CJ in Afrika!

17 Juli 2016

Nog 1 nachtje..

01 Juni 2016

Nummer 5, de voorbereidingen..
jessica

Eens gegrepen door het Afrika-reis virus.. Daarom nogmaals een keertje naar Zuid-Afrika. Port Elisabeth om precies te zijn.

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 29423

Voorgaande reizen:

24 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Terug naar Thamsanqa... 2018

18 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Nummerrrrrrrrr 5!

26 Februari 2016 - 05 Maart 2016

IndiaReyes, laat zien wat je kan..

30 Mei 2014 - 06 Augustus 2014

Ronde 4! (en wat voor één...)

19 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

De 3e ronde, de 3e ronde!

26 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

De 2e ronde, de 2e ronde!

Landen bezocht: