Dovderdag 19 juni - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van jessica moorman - WaarBenJij.nu Dovderdag 19 juni - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van jessica moorman - WaarBenJij.nu

Dovderdag 19 juni

Blijf op de hoogte en volg jessica

19 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Oef, hoe schrijf ik alles wat er gebeurd is in 11 dagen in een stukje wat geen 11 uur kost om te lezen?
Ik ga min best doen om het zo kort mogelijk te maken door de belangrijkste punten te melden...

Te beginnen met triest nieuws hier voor de familie. De broer en zwager van Peter en Daphne is op donderdag 12 juni overleden aan de gevolgen van kanker. Hij was al een poosje ziek, maar zijn overlijden kwam toch nog erg onverwachts. Dit betekent voor de familie natuurlijk een erg verdrietige tijd waarbij er regelmatig mensen over de vloer komen of Peter en Daphne zelf afwezig zijn.

Het betekende ook dat het geplande uitje met Peter en Daphne, Sanne naar kaapstad niet door kon gaan. Althans niet met Peter en Daphne, maar wel met Sanne.
Ik neb het al tegen meer mensen gezegd: mocht je de kans krijgen om naar kaapstad te gaan, doen! Het is en blijft een geweldige stad waar zoveel te zien en te doen is. Helaas was het mij ook deze keer niet gegund om de tafelberg te zien. Maar gelukkig heb ik wel kunnen genieten van een heleboel ander moois. Zoals bv. het aquarium, kirstenboscb, stellenbosch, wijnproeverij,mama africa, reünie met clive en cilla.... Om maar eens even wat te noemen.
Verder hebben Sanne en ik ook met veel plezier de gardenroute gereden. Hetis zeer afwisselend en, inziet onbelangrijk, goed te doen.

Op de crèche en in de huisjes gaat het zijn gangetje. De kinderen op de crèche beginnen steeds meer te wennen aan mij en aan elkaar. De meest verlegen jongen ooit van de crèche heeft deze week zijn eerste woordje gezegd :).
We hebben pannenkoeken gebakken, huiswerk gemaakt, knuffels uitgedeeld ( dank je wel, elke). We zijn begonnen met het maken van armbanden en kettingen van kralend deze in Nederlandse verkopen en zo een extra zakcentje voor de meiden hier te krijgen.

Met tia en Louise is er gesproken over de voortgang van de schooluniformenwinkel, waar gaan we welke bestellingen wanneer plaatsen? Wie gaan we met de kassa laten werken? Wat moet er verder nog worden geregeld, o.a. qua behuizing voordat we daadwerkelijk in november van start kunnen?
Ook hebben we gesproken over de wensen die er nog zijn voor de thamsanqa huisjes. Dit gaat van tafel met stoelen voor een van de huisjes, via bestek en ondergoed voor de kinderen, naar een extra stapelbed omdat er anders drie kinderen 1 bed slapen... Kortom genoeg te doen en te regelen.

Aangezien dit weekend de begrafenis is zijn Peter en Daphne ook niet in staat om naar Jeffrey's bay te gaan, zoals eerst was afgesproken. Sanne en ik gaan wel en we nemen, naast de nieuwe vrijwilliger, ook drie jongeren van thamsanqa mee. Eens kijken of ik op mijn oude dag het tempo van de jonkies bij kan houden... ;) voor 1 nachtje moet dit nog wel lukken!

Dank voor de reacties, de mailtjes, de kaart en het pakketje!
Erg leuk en fijn om te merken dat iedereen meeleeft..

Liefs Jessica

• 19 Juni 2014 - 16:17

Danielle:

Weer fijn om te lezen dat je je goed vermaakt daar in Afrika. Alvast gefeliciteerd en veel plezier zondag met je verjaardag.

• 19 Juni 2014 - 16:23

Anneke Stultiens:

Ha Jessica,

Dank je wel Jessica voor je verslag. Je verveelt je niet zo te lezen.
    Een goed weekend gewenst en alvast een hele fijne verjaardag. Veel plezier in Jeffrey's bay.

Hartelijke groeten daar,
    Sjaak en Anneke

• 19 Juni 2014 - 18:20

Martha:

Hoi Jessica, leuk om te lezen en alvast gefeliciteerd

• 19 Juni 2014 - 20:58

Herman:

Heel bijzonder om dit reisverslag op deze manier mee te beleven. Ook alvast Gefeliciteerd met jou verjaardag en wij hopen dat je er een leuke en mooie dag van gaat maken. Groet van Herman en Leny.

• 19 Juni 2014 - 22:27

Sabine:

Wat een belevenissen alweer! Volop aan het genieten. Veel plezier alvast zondag! Groetjes, Sabine