67 dekens?! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van jessica moorman - WaarBenJij.nu 67 dekens?! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van jessica moorman - WaarBenJij.nu

67 dekens?!

Blijf op de hoogte en volg jessica

25 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dag allemaal,

Dit keer geen verslag van alle geweldige belevenissen.
Dit keer een vraag.

Op 18 juli is het Nelson mandela dag. Een dag waarop meneer mandela jarig en waarop iedereen in de wereld gevraagd wordt om 67 minuten van zijn of haar tijd te besteden aan vrijwilligerswerk.
Voor dit jaar wordt er in zuid Afrika speciaal ook gevraagd om te kijken of elke vriendengroep, familie, kerkgemeenschappen 67 dekens zou kunnen doneren aan iedereen die het maar nodig heeft.
Jullie voelen hem waarschijnlijk al aan komen..
Dit lijkt mij nu echt geweldig om voor elkaar te krijgen!
Dus.. Wie voelt ervoor om voor 10 euro mee te helpen aan het bereiken van het doel van 67 dekens?
In overleg met Daphne zal ik de dekens uitreiken aan de mensen die het echt nodig hebben. Bv de mensen in de shacks, de mensen in de verzorgingstehuizen, de mensen op straat.
Dit keer dus niet de mensen van het project thamsanqa. Zij zijn , gelukkig, voorzien van dekens.

Mocht je hiervoor voelen laat dan asjeblieft even een berichtje achter of op deze site of via de mail jmmoorman@home.nl .

Ik hoop dat we met elkaar dit voor elkaar krijgen.

Liefs Jessica

Ps. Het getal 67 is het aantal jaren dat Nelson mandela zich heeft ingezet voor mensenrechten en gelijke kansen. Indrukwekkend niet.

  • 25 Juni 2014 - 10:14

    Stefanie Van De Pas:

    natuurlijk doen wij mee Jessica! En ik vind het heel fijn dat er ook aan de mensen buiten Thamsanqa gedacht wordt, gelukkig zijn onze kindertjes voorzien van dekens, maar ja, er is nog zoveel nodig in Motherwell.
    vind je het goed dat ik een bedrag van 20,00 euro (van Sam en mij) aan je geef als we er zijn?
    groetjes
    Stefanie

  • 25 Juni 2014 - 20:36

    Gerdy Ter Denge:

    Dat hoef je niet aan mij te vragen. Een prima actie en precies waarvoor wij ons ook in willen zetten. Je kunt op 5 dekens van ons rekenen. Hoe betalen we je dat dan en wanneer?
    groetjes Fre en Gerdy

  • 26 Juni 2014 - 08:13

    Annke Stultiens:

    Ha Jessica,

    Wat leuk Jessica.
    Wij sluiten ons aan bij Gerdy en Fré en ik zal mijn nichtje Milou het geld meegeven, lijkt me net zo handig!
    Groetjes van Sjaak en Anneke

  • 27 Juni 2014 - 21:53

    Sabine:

    Noteer mij ook voor een deken! Goed initiatief! Groetjes, Sabine

  • 29 Juni 2014 - 20:39

    Monique:

    ja hoor, goed idee! Ik doe ook mee

  • 06 Juli 2014 - 22:43

    Gerdien:

    Ja! ik doe ook mee! Op welke rekening kan ik het geld overmaken?

  • 07 Juli 2014 - 18:00

    Ernalien Turkstra:

    Hoi Jessica,

    Ik wil ook wel graag bijdragen voor een deken. Hoe gaat het in z'n werk?

    Groetjes Ernalien
    P.s. Leuk om zo iets van je te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jessica

Eens gegrepen door het Afrika-reis virus.. Daarom nogmaals een keertje naar Zuid-Afrika. Port Elisabeth om precies te zijn.

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 29450

Voorgaande reizen:

24 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Terug naar Thamsanqa... 2018

18 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Nummerrrrrrrrr 5!

26 Februari 2016 - 05 Maart 2016

IndiaReyes, laat zien wat je kan..

30 Mei 2014 - 06 Augustus 2014

Ronde 4! (en wat voor één...)

19 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

De 3e ronde, de 3e ronde!

26 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

De 2e ronde, de 2e ronde!

Landen bezocht: