1 juni.. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van jessica moorman - WaarBenJij.nu 1 juni.. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van jessica moorman - WaarBenJij.nu

1 juni..

Blijf op de hoogte en volg jessica

01 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dag,

Vrijdag zijn we rond half twee vanuit huis vertrokken naar station Zwolle. Daar heb ik paps uitgezwaaid, terwijl moeders en zus met mij meereisden naar Schiphol. Daar aangekomen was er wat gedoe met mijn bagage. Ik bad teveel mee... ( hoe is dat nu mogelijk ) en zou misschien wel bij moeten betalen.. 140-150 euro.. Of ik kon het meenemen als handbagage.. Die keus was snel gemaakt. Dan maar mee als handbagage. ( eens, maar nooit weer).
We hebben nog even kunnen genieten van het mooie weer op het panoramadek en daarna ben ik door de douane gegaan. Blijkbaar was ik er toch niet helemaal bij met mijn gedacht, want ik liep naar het gatenummer van mijn zitplaats en niet naar de goede gate. Gelukkig was er een oplettende baliemedewerkster... Wie weet waar ik anders nog terecht was gekomen.
Na een kleine vertraging kwamen we aan in Frankfurt. Gelukkig had ik genoeg tijd ook rustig de juiste gate te vinden ( ditmaal zonder problemen). Het vliegtuig was niet vol, waardoor we met zijn 2- en drie stoelen konden gebruiken. Erg fijn!
Ik heb een beetje kunnen slapen, nog wat gekletst met de buurvrouw, maar vooral rustig met mijn ogen dicht gezeten. De volgende morgen rond 8.30 uur was de aankomst. Ook hier geen problemen, zelfs de bagage was er erg vlot. Op naar het laatste stuk, stempel in mijn paspoort, bagage inchecken en wachten. Gelukkig had ik wat leesvoer bij mij, waarvoor dank zus en Anita, dus dat kwam helemaal goed. Deze leer kon ik lekker bij het raam zitten. Bij aankomst op PE spotte ik Peter die vliegtuigen aan het spotten was. Ik heb nog gezwaaid, maAr denk niet dat hij mij gezien heeft.. Wat ik altijd zo leuk aan het vliegveld van PE vind is dat je al wandelend vanaf het vliegtuig naar de aankomsthal kunt lopen. Niks geen lange gangen, roltrappen, 45 hallen... Gewoon 1 hal waarmee naar toe kan. Het duurde dan ook geen 5 minuten voor ik Peter en Daphne zag.. Altijd fijn! Tien minuten later had ik ook mijn koffer en kon ik eindelijk Peter en Daphne fatsoenlijk begroeten. Op naar Willetstreet.
Hier hebben we heerlijk in de zo'n geluncht. Nu is dat in nl rond deze tijd van het jaar normaal, maar aangezien het hier winter is was dat wel bijzonder. Bijzonder fijn ook om even buiten te zijn en te genieten van de zon.
Ook de verschillende vrijwilligers ontmoet, de zoon en schoondochter en kleinkinderen gesproken en rond de klok van negen uur mijn bed maar eens opgezocht. Ik slaap in de zogenaamde ' neus' kamer. De kamer waar ik twee haar geleden letterlijk de plank op mijn neus heb gekregen.. Gelukkig zit de plank nu stevig aan de muur vast. Is dubbel gecheckt ;).
Vanmorgen om een uur of tien mijn bed uitgekomen en heerlijk rustig aan gedaan. Wat gelezen, wat gekookt, wat gekletst... Inmiddels staat Harry voor de deur dus morgen kan ik met hem op pad. Op naar de huisjes ! Morgenavond komen tia en Louise en gaan we bespreken wat ik kan doen de komende weken...

Zin in!

Liefs Jessica

  • 01 Juni 2014 - 21:24

    Sabine:

    Hoi! Fijn dat de reis goed verlopen is! Veel plezier!
    Groetjes, Sabine

  • 01 Juni 2014 - 21:27

    Jolien:

    Wat leuk om te lezen en mezelf weer alle beelden voor te halen! Harry, je bedoelt toch niet het oude wagentje Harry he?! Leeft dat beestje nog steeds!?
    Heel veel plezier maar dat zal vast wel goed komen!

    Groetjes,
    Jolien

  • 01 Juni 2014 - 21:32

    Herman En Leny:

    Jessica fijn dat je goed bent aangekomen. En heel fijn om dit alles te lezen. Grappig dat je gelijk je eigen vertrouwde ( neus) kamer mocht hebben. Is het nu bij jou plm 14 gr?. Heel veel succes met al je leuke plannen. Gr. Herman en Leny.

  • 01 Juni 2014 - 21:46

    Francien :

    Hoi Jessica,
    MER alle bagage over gekomen! :)
    Heel veel plezier daar!
    Groetjes, Francien

  • 01 Juni 2014 - 21:59

    Michel En Sylvia:

    Hey Jessica,

    Fijn dat je goed bent aangekomen!!
    Heel veel plezier en veel suc6!!

    Groetjes Michel en Sylvia

  • 01 Juni 2014 - 22:00

    Stefanie Van De Pas:

    Heej Jessica,
    Mocht je zomaar zonder bijbetaling extra kilo's meenemen als je die als handbagage meeneemt? Dat is een interessante tip! Groetjes Stefanie

  • 01 Juni 2014 - 22:42

    Toon En Jeanne.:

    Hallo Jessica,

    Zo thuis van Scheveningen,was HEERLIJK,en Sisteract was FANTASTISCH.
    Voor jou Jessica HEEL VEEL SUCCES morgen,ga ervan GENIETEN.
    Voor ALLEMAAL n dikke knuffel en heel veel groetjes van ons.
    Toon en Jeanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jessica

Eens gegrepen door het Afrika-reis virus.. Daarom nogmaals een keertje naar Zuid-Afrika. Port Elisabeth om precies te zijn.

Actief sinds 29 Maart 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 29446

Voorgaande reizen:

24 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Terug naar Thamsanqa... 2018

18 Juli 2016 - 19 Augustus 2016

Nummerrrrrrrrr 5!

26 Februari 2016 - 05 Maart 2016

IndiaReyes, laat zien wat je kan..

30 Mei 2014 - 06 Augustus 2014

Ronde 4! (en wat voor één...)

19 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

De 3e ronde, de 3e ronde!

26 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

De 2e ronde, de 2e ronde!

Landen bezocht: